آموزش موسیقی

مزایای یادگیری آنلاین موسیقی

مزایای یادگیری آنلاین موسیقی

یادگیری آنلاین موسیقی یکی از بهترین و جذاب ترین روش های یادگیری موسیقی است. این قضیه به خصوص در زمان کرونا بیشتر احساس شده است. یادگیری آنلاین موسیقی، با وجود یک اینترنت پر سرعت و یک کامپیوتر، ساده ترین راه یادگیری موسیقی است که این امکان را برایتان به وجود می آورد تا در هر کجای ایران که هستید، بتوانید در بهترین کلاس های موسیقی نزد بهترین اساتید موسیقی، این هنر زیبا را یاد بگیرید. مزایای یادگیری آنلاین موسیقی تنها به یک اینترنت پر سرعت و یک لپتاپ یا گوشی نیاز دارد که از طریق آن حتی در دور افتاده ترین نقاط ایران، بتوانید این هنر شگفت انگیز و روح بخش را یاد بگیرید. به این ترتیب نه نیاز به طی مسافت های طولانی و ماندن در ترافیک است و نه انرژی و وقت تان هدر می رود. راحت در خانه مانده و روح تان را با موسیقی نوازش می کنید.

مزایای یادگیری آنلاین موسیقی

همین حالا دست به کار شده و به صورت آنلاین یا استریم موسیقی را یاد بگیرید. برای اطمینان از اینکه بهترین انتخاب را کردید، در ادامه کمی راجع به کلاس های آنلاین صحبت کنیم. به دو صورت می توانید از مزایای کلاس های آنلاین بهره مند شوید:

دوره آموزشی آنلاین: دوره اموزشی آنلاین در بستر اینترنت و به صورت آنلاین و در لحظه برگزار می شود. شما در کلاس مجازی حضور پیدا می کنید و می توانید همزمان با آموزش استاد سوال هایتان را از او بپرسید.

دوره آموزشی ویدئویی (ضبط شده): در دوره آموزشی ویدئویی، محتوای کلاس به صورت ضبط شده در اختیارتان قرار می‌ گیرد. مزیت دوره های ویدئویی موسیقی این است که اگر بخشی از صحبت های استاد یا موضوع درس را متوجه نشدید، چندین بار ویدئو را به عقب برگردانید و گوش داده تا متوجه شوید. در این دوره نیازی نیست سر تایم سر کلاس حاضر شوید و از این بابت، می توانید هر زمان که اماده بودید، در کلاس های ضبط شده شرکت کنید.

از جمله مزایای یادگیری آنلاین موسیقی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مقرون به صرفه بودن

شهریه و هزینه های مربوط به کلاس های آنلاین نسبت به کلاس های مجازی قیمت کمتری دارد. به این ترتیب با کلاس های مجازی هم هزینه رفت و آمد شما حذف می شود و هم هزینه مربوط به زمان و رفت و آمد اساتید به کلاس یا خانه هنرجو از بین می رود.

انعطافی که برگزاری کلاس های آنلاین دارد، این امکان را به وجود می آورد تا استاد از سبک های موسیقی متفاوت صحبت کند. همچنین این امکان برایتان به وجود می آورد تا شما خودتان استادتان را انتخاب کنید و نکات بیشتری را بیاموزید.

  1. راحت بودن و حفظ زمان

کارایی شما و عملکردتان در آموزش انلاین بهتر است. چرا که نیازی نیست انرژی تان را صرف مسافت بکنید و هم شما و هم استاد بدون اینکه درگیر مسیر و خستگی راه و حمل ساز شوید، سر کلاس مورد علاقه تان حاضر شدید. چه چیز بهتر از این؟

  1. در دسترس بودن دوباره کلاس

خوبی کلاس‌های ویدئویی ضبط شده و کلاس های آنلاین این است که شما می توانید همزمان تدریس استاد را در کامپیوترتان ذخیره کنید و هر زمان بخواهید برای دفعات دیگر آن را ببینید و تمرین های موسیقی را با آن مرور کنید.

  1. تمرین زودتر، تسلط بیشتر

یادگیری آنلاین موسیقی، این امکان را برایتان به وجود می آورد تا بلافاصله بعد از کلاس بتوانید در خانه تمرین هایتان را انجام داده و مطالبی که در کلاس گفته شده را مرور کنید. به این ترتیب اولیت تمرین شما بعد از گذراندن کلاس، موثرترین تمرین تان خواهد بود تا نکاتی که در همان جلسه آموختیتد در ذهن تان تثبیت شود.

  1. آمادگی پیش از شروع کلاس

در یادگیری آنلاین موسیقی شما فرصت این را دارید تا چند دقیقه مانده به کلاس انگشت و ذهن تان را برای ساز زدن آماده کنید. در واقع به جای اینکه در مسیر رسیدن به کلاس باشید، به آماده سازی ذهن و دست تان می پردازید و بازدهی کلاس را در یادگیری تان بالا می برید.

  1. فعال تر هستید

تحقیقات نشان داده است که در کلاس های حضوری حواشی، رفتارها و فعالیت های غیر مرتبط و حرف ‌های حاشیه‌ ای 36 درصد بیشتر از کلاس های آنلاین است. در حالی که در یادگیری آنلاین موسیقی بدون اینکه خبری از اتلاف وقت و حرف های بیهوده، پرش ذهن و عدم تمرکز و … باشد، شما در همین تایم با تمرکز و فعال بودن، موسیقی را به روش شیرینی به خاطر می سپارید.

  1. پاسخ گویی سریع

خیلی از افراد چت کردن را به تلفن زدن یا صحبت حضوری ترجیح می دهند. بسیاری از هنرجویان هم ممکن است در ابتدای مشکلاتی از جمله عدم اعتماد به نفس، ترس و خجالت روبرو شوند و سؤال هایشان را نپرسند. در حالی که در یادگیری آنلاین موسیقی شما به صورت آنلاین با استاد در ارتباط هستید؛

  1. انعطاف در زمان بندی کلاس

در بسیاری آموزشگاه ها تایم کلاس، زمان مشخصی بوده که امکان تغییر آن وجود ندارد. در حالی که دوره های ویدئویی ضبط شده این امکان را برایتان دارد که هر زمان بخواهید، می‌ توانید کلاس های از قبل ضبط شده را در بستر اینترنت تماشا کنید. اگر شما نتوانید در یک کلاس شرکت کنید، علاوه بر اینکه فیلم آن را می توانید بعدها داشته باشید، می توانید ساعت آن را نیز با تایم استاد تغییر دهید.

  1. امکان تنظیم دوربین

در آموزش آنلاین این امکان برایتان وجود دارد که دوربین لپتاپ یا موبایل را طوری تنظیم کنید که فقط قسمت های مورد نظری که برای سازلازم دارید، ظاهر شود. حتی روزهایی که حوصله مرتب بودن و حضور در کلاس نداشتید، می توانید تنظیم کنید که آیا دوربین چهره شما را نشان دهد یا خیر. در کلاس های ویدئویی ضبط شده، نیازی به تنظیم دوربین یا فعال بودن در کلاس ندارید.

جمع بندی

علاوه بر کلاس‌های آنلاین موسیقی ، شما می توانید از کلاس های ویدئویی بهره بگیرید که از قبل ضبط شده و شما هر زمان که بخواهید می توانید با انرژی و حوصله کامل، به تماشای آن ها بنشینید. از مزایای این کلاس‌ ها می توان موارد زیر را تام برد:

  • استفاده از اساتید مجرب در فاصله های دور
  • افزایش عملکرد هنرجو و تمرکز او
  • افزایش سرعت یادگیری
  • برنامه ریزی و پایبندی دقیق تر
  • فرصت تمرین بیشتر
  • عدم اتلاف وقت و خستگی در اثر رفت و آمد
  • افزایش کیفیت یادگیری
  • امکان ضبط کلاس و تماشای مجدد
  • تمرین آنی بعد از کلاس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *