آموزش موسیقی

شباهت‌ها و تفاوت‌های یادگیری آنلاین و آفلاین موسیقی

یادگیری آنلاین موسیقی

یادگیری آنلاین موسیقی

موسیقی از دیرباز به عنوان یک پدیده هنری تاثیر فوق العاده ای در زندگی بشر داشته که علاوه بر احساس لذت و آرامش، در طب سنتی نیز برای رفع برخی از بیماری ها از آن استفاده می شد. ناحیه ای که در مغز انسان وظیفه درک موسیقی را بر عهده دارد، در یادگیری و ابراز احساسات انسان نیز مؤثر است. هر فردی باید بداند کدام موسیقی در روح و روان او تاثیر مثبتی دارد و کدام موجب ایجاد استرس می شود. با گذشت زمان ابزار و آلات موسیقی شکل و فرم خود را عوض کرده و امروزه با جدید ترین و مدرن ترین ابزار موسیقی ها در سبک های مختلفی تولید می شوند.

افراد زیادی تمایل دارند به هر نحوی پا به این عرصه بگذارند و از این دنیای بی نهایت، نصیبی ببرند. با پیشرفت تکنولوژی و ایجاد بستر اینترنت راهکارهای متنوعی برای آموزش و ایجاد کسب و کار به وجود آمده است. برای آموزش موسیقی نیز درگاه جدیدی ایجاد شده است که علاقه مندان می توانند علاوه ر کلاس های حضوری در کلاس های آنلاین شرکت کند. در ادامه با شباهت ها و تفاوت‌های یادگیری آنلاین و آفلاین موسیقی آشنا می شویم.

کلاس موسیقی آنلاین بهتر است یا حضوری؟

برای پاسخ به این سوال باید معایب و مزایای هر یک از روش ها را بدانیم و یک تصمیم درست بگیریم. آنچه که مهم است باید از اهمیت این پدیده هنری که می تواند تاثیر فوق العاده ای روی احساسات و تصمیمات افراد داشته باشد، غافل نباشیم و از مزایای آن بهره مند شویم. در حال نگارش این مطلب ویروس منحوس کرونا در سراسر جهان ناملایمات زیادی ایجاد کرده است که به توصیه بسیاری از پزشکان و متخصصان موسیقی می تواند آرامش غیر قابل وصفی به مبتلایان و نزدیکان آن‌ها القا کند که در برخی از بیمارستان ها تاثیر این گفته مشهود بود. در هر یک از کلاس های آموزش آنلاین و آفلاین شما به مهارت های خاصی دست پیدا می کنید و می توانید با تمرکز و دقت در یادگیری فضای محیط خانه و حال نزدیکان خود را به نحوی عوض کنید. برای انتخاب روش آنلاین و حضوری بهتر است با شباهت ها و تفاوت‌های یادگیری آنلاین و آفلاین موسیقی آشنا شوید و یک روش را برای شروع این کار انتخاب کنید.

شباهت های یادگیری آنلاین و آفلاین موسیقی

برای شرکت در کلاس موسیقی گام اول کشف استعداد و علاقه هر فردی است که این کار در هر دو روش با چند جلسه آشنایی و مبادله علاقه شما و اطلاعات اساتید ممکن می شود. با انتخاب یک ساز، شما در هر جای دنیا که باشید در ابتدا الفبای آن به شما آموزش داده می شود و حال هیچ تفاوتی ندارد که شما در خانه باشید یا در آموزشگاه، در هر دو حالت مباحث یکسانی مطرح است. انتخاب استاد یکی از مهم ترین بخش های آموزش موسیقی است که اگر استادی مد نظر شما باشد می تواند در هر دو روش به شما تدریس کند. با این حال شما می توانید در هر دو شیوه آموزش موسیقی را شروع کنید.

تفاوت‌های یادگیری آنلاین و آفلاین موسیقی

اگر شما نیز در صدد شرکت در کلاس های موسیقی هستید و در انتخاب کلاس آنلاین و حضوری دچار تردید شده اید با خواندن این قسمت از مطلب می توانید مناسب ترین روش نسبت به سلیقه و نوع زندگی خود را انتخاب کنید. در ادامه لیستی از تفاوت های این دو روش را برایتان می آوریم.

  • انعطاف پذیری

در مقایسه دو روش آنلاین و آفلاین آموزش موسیقی، بهتر است در ابتدا زمان و مکان آن و در کل انعطاف هر شیوه را بررسی کنیم. در روش حضوری شما با مراجعه به آموزشگاه در یک تایم مشخص از یک روز کلاس شما اکتیو می شود، برای همه پیش آمده که به دلایل مختلفی مثل ترافیک با تاخیر به کلاس برسد اما در کلاس های آنلاین که انعطاف بیشتری دارند شما به هر نحوی از کل کلاس بهره خواهید برد، در برخی از سایت ها با دانلود ویدئو و در برخی دیگر که به صورت استریم هست حتی می توانید چندین بار از مطالب گفته شده در کلاس بهره ببرید. شاید تشکیل هیچ کلاس حضوری برای لحظات آخر شب ممکن نباشد اما در کلاس های آنلاین می توانید در هر ساعتی که برایتان ممکن است آموزش های لازم را ببینید. با توجه به انعطاف پذیری بالای روش آنلاین باید خود انگیزشی خاصی نیز در افراد وجود داشته باشد تا بتوانند بازده خوبی از کلاس بگیرند.

  • ارتباط با اساتید و همکلاسی

تعاملات اجتماعی می توانند تاثیر مهمی در شخصیت هر فردی داشته باشند، در کلاس های حضوری با رفتار و کردار اساتید و همکلاسی به صورت چهره به چهره آشنا می شوید اما در روش آنلاین نیز این ممکن به صورت مجازی ممکن است. در هر صورت شما با افراد و رفتارهای جدید آشنا می شوید و می توانید شاکله شخصیتی خود را بسط دهید.

  • انتخاب استاد

شاید در شهری که زندگی می کنید، استادی برای آموزش ساز مورد علاقه خود نباشد و مجبور باشید به شهرهای دیگر سفر کنید که برای این کار انرژی و وقت زیادی باید در نظر گرفته شود؛ شما در کلاس های آنلاین می توانید با برترین اساتید در زمینه ساز مورد نظر خود کلاس برگزار کنید و از دانسته ها و تجربیات آن به نحو احسن استفاده کنید.

  • هزینه کلاس

در آموزشگاه های حضوری هزینه یک دوره از متقاضی دریافت می شود و ممکن است افراد زیادی در اواسط دوره نتوانند ادامه دهند اما در اکثر دوره های آنلاین هزینه به صورت جلسه ای دریافت می شود که بسیار مقرون به صرفه است.

  • حمل ساز

برای شرکت در کلاس های آفلاین در هر جلسه باید ساز خود را تا آموزشگاه حمل کنید و احتمال آسیب رسیدن به آن در مسیر رفت و برگشت وجود دارد به طوریکه در کلاس های آنلاین ساز خود را در جای همیشگی خود در خانه دارید و سختی حمل و از ریسک آسیب رسیدن به آن آسوده خاطر هستید.

  • تمرکز

یکی از مهم ترین آیتم های یادگیری موسیقی تمرکز در کلاس است که در کلاس حضوری ممکن است وجود همکلاسی ها از این مهم کم کند و نکات ریز گفته شده استاد به خوبی در ذهن حک نشود در حالی که در کلاس آنلاین شرایط با توجه به سلیقه فردی شما فراهم است و با تمرکز بیشتری می توانید به مطالب ارائه شده توسط استاد توجه کنید.

مطالعه بیشتر: آموزش موسیقی آنلاین و آفلاین

بهترین مکان برای آموزش موسیقی

با توجه به شباهت‌ها و تفاوت‌های یادگیری آنلاین و آفلاین موسیقی که به طور مفصل بحث شد، انتخاب یک سایت مناسب برای آموزش آنلاین موسیقی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. لایو استودیو 24 یکی از آموزشگاه های آنلاین موسیقی است که شما می توانید به صورت استریم از آموزش های آن بهره مند شوید. در این سایت کلاس های آنلاین به صورت لایو نیز برگزار می شود. در لایو استودیو 24 با انواع ساز، آواز، نرم افزار و سخت افزارهای مربوطه آشنا می شوید که تنوع در موضوعات و اساتید ارائه دهنده یکی از مزایای آن می باشد. برگزاری جلسات رفع اشکال در این آموزشگاه بر قرار است تا شما هر چه بهتر موسیقی باب میل خود را بیاموزید.

مطالعه بیشتر: مزایای یادگیری آنلاین موسیقی

جمع بندی

امروزه هنر موسیقی بیش از پیش مورد توجه افراد جامعه قرار گرفته است که برای آموزش آن پنجره جدیدی به نام آموزش آنلاین ایجاد شده تا با هر شرایطی از این مهم استفاده کنند. در این مطلب به طور مفصل در مورد شباهت‌ها و تفاوت‌های یادگیری آنلاین و آفلاین موسیقی بحث شد که از جمله مزایای روش آنلاین می توان به انعطاف پذیری بیشتر، حمل نکردن ساز، تمرکز بیشتر، مشاهده چند باره آموزش استاد و … اشاره کرد. لایو استودیو 24 یک مرجع تخصصی آموزش آنلاین موسیقی است که شما می توانید با مراجعه به سایت در کلاس های مورد علاقه خود ثبت نام کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *